Tuesday, June 30, 2009

Börjar ömma

Det har börjat ömma i lårmusklerna ovanför knäna!!! Jag är såå glad! Det är bl.a. en muskel som jag är i stort behov utav att bli starkare i, för att hålla knäskålarna på plats ordentligt och då syftar jag ju främst på det opererade knät. Jag tar det så lugnt med den muskeln, av en anledning att knät hoppar/knakar i dessa rörelser som är de mest effektiva för att komma åt den ordentligt... Men nu det ömmar =)

Benen kändes lite sega idag på uppvärmningen, sen blev det mer benpass (lägger krutet på benen och kör sedan lite armar, rygg och mage) - det viktigaste för mig för tillfället är att få ett bättre knä så prioriteringen ligger på benstyrka. Också kondition/förbränning såklart - ska ju bli av med gäddhängen och dallrandet.
Men sedan på cykeln innan jag stretchade så cyklade jag 15 minuter och brände 98kcal, sista på cykeln satt jag i 30 min och brände 110kcal ca... huruvida sånt stämmer med maskinernas uträkningar det vet jag inte men kanske är det faktiskt ett tecken på att kondisen är påväg tillbaka?

Är nöjd med min insats idag, jag kunde lägga på mer vikter både för benen och armarna utan att ta i det där "extra". Gör jag det kan ni ge er på att jag drar av något ligament eller muskelfäste. Eller sliter upp en gammal skada. För gamla skador det har jag många av.

Har faktiskt stannat upp idag och tänkt på att det var ett tag sedan jag hade ont i ryggen nu. Skönt att brösten krymp så jag slipper all den belastningen på mina tidigare ihop pressade diskar.
Jag har även blivit ovigare, detta är också bra! Har inte stretchat för fullt på mycket länge, 3 år faktiskt, måste bli mer ovig så att kroppen håller ihop ordentligt.

Jag mår bättre, jag mår faktiskt rent av riktigt bra idag. Men svettigt var det, skämdes nästan där på gymmet, illröd i ansiktet och svetten bara rann =) Men jag var riktigt effektiv ingen vila här inte full håll igång hela tiden. Vad har man annars där och göra om man bara ska stå o vila och snacka? Jag kommer dit för att träna inte för att vara social och stanna 1h längre än nödvändigt liksom.

No comments:

Post a Comment